Kunddatabas inkluderad i nya LISTSERV Maestro 2.0

Nya funktioner i L-Softs programvara förbättrar e-postmarknadsföring


Stockholm, 22 december 2004 – I dagarna lanserade svenska L-Soft, den ledande leverantören av mjukvara för e-postlistor, version 2.0 av LISTSERV Maestro. Programvaran är till för att skapa, hantera och mäta opt-in e-postkampanjer. Den nya versionen innehåller funktioner som underlättar e-postmarknadsföring. Den viktigaste skillnaden jämfört med föregående versioner är att LISTSERV Maestro 2.0 innehåller en intern databas utöver den tidigare möjligheten att koppla programmet till en redan existerande kunddatabas. Nu kan företag spara och administrera all information om sina prenumeranter i LISTSERV Maestro för att skapa riktade meddelanden till specifika målgrupper baserat på exempelvis ålder, intressen, postnummer och andra demografiska data.

– År 2004 infördes opt-in i e-postmarknadsföring i Sverige, förklarar Outi Tuomaala, marknadschef på L-Soft. Nästa steg är att genom riktade e-postkampanjer erbjuda mervärde för kunderna. LISTSERV Maestro underlättar hantering av mottagardata och skapandet av relevanta målgrupper.

LISTSERV Maestro lanserades i januari 2002 som ett komplement till e-postlistverktyget LISTSERV. Eftersom den interna databasen är utvecklad för marknadsförare är det inte längre ett krav att användaren kan databasspråket SQL för att skapa riktade kampanjer. Detta gynnar framförallt mindre och medelstora företag som inte har en existerande kunddatabas men ändå vill kommunicerade med kunderna via e-post. En annan funktion är en lösenordsskyddad sida för prenumeranter i LISTSERV Maestros webbgränssnitt. Användaren kan skapa dessa sidor i LISTSERV Maestro utan HTML-kunskaper. Prenumeranten kan sedan uppdatera sin information och själv styra vad som är relevant efter egna preferenser.

– De företag som lyckas med e-postmarknadsföring 2005 kommer att vinna kundernas förtroende för denna kommunikationsform, avslutar Outi Tuomaala.

Mer information om produkten finns på:
http://www.lsoft.com/products/maestro.asp

Mer om L-Soft

L-Soft specialiserar sig på mjukvara och outsourcingtjänster för hantering av e-postlistor och e-postmarknadsföring. L-Softs flaggskeppsprodukt LISTSERV används sedan 1986 för nyhetsbrev, diskussionsgrupper samt individanpassade e-postutskick. Med LISTSERV Maestro, L-Softs mjukvara för e-postkampanjer och responsmätning, kan kampanjer enkelt mätas, analyseras och förbättras. L-Softs produkter kännetecknas av marknadens bästa prestanda, pålitlighet och skalbarhet. Med mer än 110 miljoner prenumeranter världen över hittar vi kunder såsom Svenskt Näringsliv, TV4, Moderaterna, Nacka Kommun, Statskontoret, Uppsala universitet, Ledarna och Naturhistoriska Riksmuseet. L-Soft har kontor i Sverige, USA, England och Tyskland. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

L-Soft Sweden AB
Outi Tuomaala
E-post: pressinfo@lsoft.se
Tel: +46-8-50709911




LISTSERV is a registered trademark licensed to L-Soft international, Inc.
All other trademarks, both marked and unmarked, are the property of their respective owners.
See Guidelines for Proper Usage of the LISTSERV Trademark for more details.

LISTSERV HPO Special Offer
ListPlex Special Offer
Documentation & Manuals
White Papers
Request Product Information
Opt-In Laws in North America and Europe
We're Hiring